Veelgestelde vragen (FAQ)

Hoe plaats ik een bestelling?

  • Zoek het artikel dat je wilt kopen.
  • Klik het product aan en selecteer indien nodig  je maat.  Plaats het artikel in je winkelwagentje door op ‘in winkelmand’ te drukken.
  • Je wordt nu doorgestuurd naar je winkelmand waar je een overzicht ziet van je bestelling. Hier kan je ook afrekenen.
    Wil je verder winkelen? Geen probleem. Het artikel blijft in je winkelwagen liggen.
  • Je kunt tijdens het afrekenen inloggen op je eigen account, maar het is uiteraard ook gewoon mogelijk om als gast af te rekenen.

Kan ik hier veilig bestellen?

Onze webwinkel is voorzien van een SSL-certificaat en deze is te herkennen aan het slotje in je browser. Deze beveiliging zorgt ervoor dat alle privacygevoelige gegevens erg goed worden versleuteld. Deze versleuteling van data maakt al je account- en betaalgegevens onbenaderbaar voor kwaadwillenden.

Daarnaast wordt je betaling uiteraard gewoon gedaan via je eigen bankomgeving, dus wat dat betreft is het zelfs dubbel veilig allemaal!

Welke betaalmethoden accepteren jullie?

Bij PGwearshop hebben we een contract afgesloten met één van de grootste payment providers in Nederland; Mollie.

Doordat we aangesloten zijn bij Mollie ondersteunen we niet alleen gangbare betaaldmethoden als iDEAL en PayPal, maar kan je bij ons ook afrekenen via SEPA-incasso, overboeking en met alle gangbare creditcards.

Daarnaast kunnen wij ook klanten uit het buitenland extra goed bedienen. Zo bieden wij Belgische betaalmethoden als MisterCash / Bancontact, Belfius Direct en KBC-CBC Betaalknop aan.

Verder kan je bij ons ook nog afrekenen met Sofort Banking en Bitcoin.

Heb ik een account nodig om te kunnen bestellen?

Nee, je hebt bij ons geen account nodig om je bestelling te kunnen plaatsen. Als je van plan bent om vaker te bestellen is het handig om een eigen account te hebben omdat je dan niet elke keer je gegevens hoeft in te voeren, maar als je dat geen probleem vindt dan vinden we dat prima natuurlijk.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling ontvang?

Ga bij een bestelling uit van een levertijd tussen de 3 en 5 werkdagen. In veel gevallen zal dit sneller zijn, maar wij zijn daarin enigszins afhankelijk van de levering vanuit ons moederbedrijf.

Mocht een artikel (tijdelijk) niet op voorraad zijn nemen we contact met je op om de mogelijkheden door te nemen.

Hoe wordt mijn bestelling verzonden?

Wij versturen alle bestellingen via PostNL. Afhankelijk van de grootte van je bestelling kiezen we voor een brievenbuspakket of een normaal pakket. Op het moment dat wij je bestelling klaar hebben gezet voor verzending ontvang je van ons een geautomatiseerde mail met een track&trace code. Mail niet gehad? Kijk ook even bij ongewenst.

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

Na het plaatsen van je bestelling nemen we jouw bestelling in behandeling en op het moment dat wij je bestelling aanmelden bij PostNL ontvang je van ons een mail met een Track & Trace code. Deze code ontvang je op de dag van onze verzending. Op het moment dat je zending is aangemeld duurt het 1 tot 2 werkdagen voordat je bestelling bij je arriveert.

Hoe annuleer of verander ik mijn bestelling?

Je kunt je bestelling annuleren of veranderen door contact op te nemen met onze klantenservice op mailadres klantenservice@pgwearshop.nl of door het invullen van je wensen in ons contactformulier onder vermelding van je bestelnummer.

Hoe kan ik een product retourneren?

Je mag de door jou bestelde en ontvangen goederen binnen dertig dagen zonder opgaaf van redenen retourneren (de zogenaamde afkoelingsperiode). Dit uiteraard alleen mits de artikelen onbeschadigd zijn en in het geval van kleding nog voorzien zijn van de kaartjes. Kosten en risico van de retourzendingen komen voor rekening van de koper. Na contact met onze klantenservice op klantenservice@pgwearshop.nl kan je de artikelen retour sturen naar het volgende adres:

PGwearshop.nl
Hondsoor 34
1834 TM Sint Pancras

Wij raden je aan artikelen alleen retour te zenden via het postkantoor. Je ontvangt dan een verzendbewijs en het is mogelijk om de zending te traceren (indien je deze als pakket verstuurt). Mail ons wel even van te voren (klantenservice@pgwearshop.nl) of doe even een briefje bij je retourzending waarin je het bestelnummer vermeldt. Op die manier kunnen we zaken beter afhandelen.

Afkoelingsperiode

Je hebt het recht om je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om je product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van jou naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Indien je gebruik maakt van je herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ons geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kan je contact met ons opnemen via info@pgwearshop.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van je retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.”

Verzenden jullie ook naar het buitenland?

Wij versturen al onze pakketten via PostNL en dat betekent dat wij wereldwijd kunnen verzenden.  Hieronder hebben wij een overzicht gemaakt van de landen en de hieraan vastzittend kosten.

België & Duitsland = €7,50 tot bestellingen van €75, daarboven gratis!

Omdat we voor België een aparte regeling hebben met onze verzendpartner kunnen we pakketten relatief goedkoper versturen.

All other countries in Europe = 12,50 euros

Hoe kan ik contact opnemen met jullie?

Als je vragen hebt over je bestelling of over de producten in het algemeen dan kan je een mail sturen aan info@pgwearshop.nl. Je kunt ons ook bereiken door je vraag te stellen via onze contactpagina.

Hoe kom ik aan kortingscodes en hoe gebruik ik ze?

Tijdens het afrekenen kom je boven in je scherm de volgende melding tegen (deze klapt uit na het aanklikken):

kortingscode pgwearshop

Deze kortingscodes delen we verschillende keren per jaar uit tijdens speciale acties. Om aan deze codes te komen is het zaak om ons winkelnieuws in de gaten te houden. Dat kan door de site te bezoeken, maar ook door het nieuws in de gaten te houden door ons te liken op Facebook.

Waarom pgwearshop.nl en geen pgwear.nl

Die is vrij makkelijk uit te leggen. We zijn al enkele jaren de officiële Nederlandse webshop van PGwear, maar omdat pgwear.nl eerder bezet was, hebben we voor dit adres gekozen. Sinds begin dit jaar zijn we ook eigenaar van pgwear.nl (tik maar in je adresbalk), maar omdat we zo goed gevonden worden op dit adres, blijven we waar we zitten.